Različiti tipovi, a ciljevi isti

Dolaskom u Taja Health Club fitness centar za žene, osim nekakvih klasičnih testiranja koja radimo, vršimo i provjeru tjelesnog tipa-somatotip.

Sastav tijela i predispozicije za gubitak masne mase i izgradnju mišićne mase uvelike je uvjetovan genetskim osobinama. Možemo ga definirati kao skup temeljnih komponenta građe tijela od kojih je svaka prisutna na različitim stupnju izraženosti kod svake osobe. Dijele se na tri skupine: ektomorf, mezomorf i endomorf.

Ektomorf

Kod ektomorf građe dominiraju linearnost, vitkost, velike površine u odnosu na masu tijela. Takav tip ljudi mora najviše napora uložiti u trening i prehranu kako bi se događao napredak u izgradnji mišićne mase. Predugi treninzi su kontraproduktivni te treninzi moraju biti kratki i intenzivni da ne bi došlo do katabolizma i neželjenog efekta. U prehrani osim velikog unosa proteina dominira i veliki unos ugljikohidrata jer ih metabolizam odlično iskorištava te bi se trebali naći u dnevnoj prehrani ako želite ojačati. 

Mezomorf

Mezomorf građa označava dominaciju muskulature, skeleta i vezivnog tkiva. Čvrsta i teška građa. Genetski gledano najbolji materijal za sport. Ljudi s tom građom najbolje napreduju u svim segmentima treninga i postižu najbrže rezultate. Lako dobivaju na mišićnoj masi te lako gube na masnoj masi što im daje prednost pred ostala dva tipa građe. Iskorištavaju sve iz prehrane na najbolji mogući način. 

Endomorf

Endomorf tip građe ima dominaciju potkožnog masnog tkiva što uvjetuje oblu formu tijela. Takva skupina ljudi ima najviše problema s dobivanjem masnih naslaga, ali su u prednosti ispred ektomorfa jer lakše je skinuti višak masti nego nadoknaditi manjak mišićne mase. Za vrijeme treninga trebali bi se posvetiti većem broju ponavljanja u setovima te kombinirati različite varijante treninga od supersetova do gigasetova radi ubrzanja metabolizma. U prehrani "teško" podnose ugljikohidrate te bi ih za gubitak masne mase morali svesti na minimum, a povećati unos masti i proteina.

Za kraj treba reći da ni jedna skupina ne prevladava u potpunosti. Za utvrđivanje somatotipa osobni trener koristi jednadžbe uz pomoć kojih određujemo određeni udio pojedinog tipa te vam daje rezultate za daljnji nastavak suradnje u pravome smjeru.

Zoran Lipecky

Taja HealthClub trener 

email: zoran.lipecky@gmail.com

webwww.taja.hr

Fitness svijet je svijet u kojem živim već dugi niz godina. Svaki dan cilj mi je približiti taj svijet "običnim" ljudima koji nisu upoznati sa vježbanjem i rekreaciom. Takvim pristupom želim poboljšati kvalitetu života i pokazati da vježbanje nije naporno, nego je zdravo i poželjno radi dugoročnog i boljeg načina života. Svoje znanje želim prenosit dalje na ljude oko sebe, te ujedno na taj način podučavati i buditi svijest 

HEALTH CLUB LOKACIJA

Prijedorska 30, 10000 Zagreb

HEALTH CLUB KONTAKT

091/5429 013

Prijedorska 30, 10000 Zagreb

091/5429 013

taja@taja.hr