Teorija prije prakse

Prije nego krenete rekreativno trčati naučite definiciju i teoriju trka.

Sama definicija je jednostavna: trk je monociklična ponavljajuća tjelesna aktivnost.

Jednostavnim rječnikom ponavljamo jedan te isti pokret s lijevom i desnom nogom.

Trkački ciklus možemo podijeliti u dvije faze:

1. Faza oslonca

2. Faza zamaha.

 

Fazu oslonca dijelimo na četiri koraka:

1. Inicijalni kontakt- trenutak kada stopalo dotakne podlogu te označava početak faze oslonca.

2. Apsorpcija- trenutak nakon što stopalo dotakne podlogu, koljeno i gležanj se savijaju kako bi apsorbirali sile.

3. Srednji kontakt- položaj gležnja i koljena u kutu maksimalne fleksije.

4. Propulzija- nakon kontroliranog zauzimanja položaja i apsorbiranja energije, noga ponovno kreće prema naprijed. Ovaj korak završava kada palac noge napusti podlogu te su obje noge u zraku. Ovaj korak nazivamo još i „palac gore „.

Faza zamaha

U trenutku propulzije, noga se nalazi natrag i peta počinje da se diže prema stražnjici. U trenutku kada je koljeno prošlo ispod kukova, donja noga se opet priprema za inicijalni kontakt, označavajući kraj faze zamaha.

U našem fitness centru osobni treneri osim rekreativaca, spremaju i profesionalne atletičare te će vas naučiti pravilno trčanje sa što manjom mogučnošću ozljede. 

Zoran Lipecky

Taja HealthClub trener 

email: zoran.lipecky@gmail.com

webwww.taja.hr

Fitness svijet je svijet u kojem živim već dugi niz godina. Svaki dan cilj mi je približiti taj svijet "običnim" ljudima koji nisu upoznati sa vježbanjem i rekreaciom. Takvim pristupom želim poboljšati kvalitetu života i pokazati da vježbanje nije naporno, nego je zdravo i poželjno radi dugoročnog i boljeg načina života. Svoje znanje želim prenosit dalje na ljude oko sebe, te ujedno na taj način podučavati i buditi svijest 

HEALTH CLUB LOKACIJA

Prijedorska 30, 10000 Zagreb

HEALTH CLUB KONTAKT

091/5429 013

Prijedorska 30, 10000 Zagreb

091/5429 013

taja@taja.hr