Piriformis sindrom

Piriformis sindrom

Piriformis je kratki, mali mišić koji se nalazi duboko kod mišića stražnjica u predjelu zdjelice. Sami mišić odgovoran je za vanjsku rotaciju noge i abdukciju (odmicanje noge u stranu) prilikom hodanja, trčanja, stajanja, prilikom fleksije kuka on postaje unutarnji rotator i aduktor (primicanje noge k nozi). Problem koji stvara piriformis usko je povezan sa živcem n. ischiadicusa.
Razlog tome je njegov položaj u odnosu na živac:
1. Živac prolazi ispod mišića
2. Piriformis je podijeljen u dva dijela, peronealna grana prolazi između vlakana piriformisa
3. Cijeli živac ischiadicus prolazi kroz mišićna vlakna piriformisa
4. Peronealna grana ischiadicusa prolazi iznad piriformisa, a tibijalna ispod
 
Stanje u kojem dolazi do iritacije ili kompresije ischiadicusa uzrokovano pritiskom piriformisa nazivamo piriformis sindrom. Sindrom se može pojaviti kod krivog hodanja zbog preopterećenja piriformisa, dugoročnog sjedenja, kod atrofije ili slabosti mišića koja može iritirati živac.
 

Simptomi

1. Bol u stražnjici sa širenjem u stražnju stranu natkoljenice
2. Kod dužeg sjedenja simptomi su izraženiji
3. Palpacijom trigger  točaka bol je oštrija i širi se
 

Piriformis sindrom može se javiti

1. Kod fizičkih aktivnosti kao što su trčanje, skakanje ili duže hodanje
2. Disbalansa mišića piriformisa (atrofija ili nefleksibilnost)
3. Genetske predispozicije
 

Dijagnoza

Dijagnoza je jako bitan faktor pomoću koje ćete utvrditi da se radi o piriformis sindromu, a ne o herniji diska ili drugim uzorcima koji dovode do upalnih procesa.
Najsigurnije bi bilo da se posavjetujete sa stručnom osobom koja će vam znati reći o čemu se točno radi.
 
Sumnjate li na taj problem, prilikom dolaska u naš fitness centar za žene osobni trener će s vama napraviti jednostavne testove pomoću kojih će vam napraviti dijagnostiku i znati reći o kakvom se problemu u vašem tijelu točno radi i dati vam savjet kako dalje postupati.
 

Proces oporavka

Za početak oporavka bitno je istezati se pomoću točno određenih vježbi kako bi smanjili upalu, mišićnu bol i spazim. U nastavku oporavka cilj je uspostava normalnog pokreta, balans i jačanje mišića zdjelice. Da bi povratili balans mišića zdjelice i potpunu funkciju, potrebno je početi raditi vježbe snage vlastitim opterećenjem tijela ili  uz pomoć gume i vanjskih opterećenja.
 
Dobrom dijagnostikom upalnog problema, izbjeći ćete još veće probleme koji mogu nastati zbog razloga što se upalni proces tretira na krivi način.
 
Ako niste sigurno što vas točno boli, najbolje bi bilo da se posavjetujete s osobnim trenerom ili nekim drugim stručnjakom da utvrdite o čemu se točno radi. 
 
 
 
Zoran Lipecky

Taja HealthClub trener 

email: zoran.lipecky@gmail.com

webwww.taja.hr

Fitness svijet je svijet u kojem živim već dugi niz godina. Svaki dan cilj mi je približiti taj svijet "običnim" ljudima koji nisu upoznati sa vježbanjem i rekreacijom. Takvim pristupom želim poboljšati kvalitetu života i pokazati da vježbanje nije naporno, nego je zdravo i poželjno radi dugoročnog i boljeg načina života. Svoje znanje želim prenositi dalje na ljude oko sebe te podučavati i buditi svijest o tijelu.

HEALTH CLUB LOKACIJA

Prijedorska 30

10000 Zagreb

Radno vrijeme

ponedjeljak-petak 15h-22h

subota 10h-12h

HEALTH CLUB KONTAKT

091/5429 013

taja@taja.hr

Prijedorska 30, 10000 Zagreb

091/5429 013

taja@taja.hr